zondag, april 28, 2013

Geo_nieuwsblog stopt, maar gaat toch verder

In de afgelopen 7 jaar heb ik al heel wat berichten (746) hier geplaatst . Allemaal vak gerelateerd en voortgekomen uit de behoeft om nieuws vanuit de community en het vak samen te laten komen en beschikbaar te stellen aan geïnteresseerde collega's.

Deels is het starten van dit blog voortgekomen uit de frustratie van het moeten gebruiken van een waardeloos cms bij Kennisnet/ Digischool waar veel te weinig mogelijk was. Als alternatief ben ik dit hier gestart.

Sinds enige weken draait de community echter op een opensource platform PLEIO. Daarmee kan ik wel veel meer dan in het verfoeide cms en bijna net zo veel als op dit blog. Maar meer nog dan op dit blog is er daar de mogelijkheid om er een communitygevoel te laten groeien. In deze nieuwe omgeving kunnen communityleden zelf groepen opstarten, bepalen of ze wel of niet mail willen ontvangen en hoe vaak, zelf berichten plaatsen etc. Hiermee verleg je de verantwoordelijkheid ook een beetje naar de leden zelf.

Om nu op twee platforms nieuws te blijven posten is erg onhandig, ook al omdat ik dan steeds moet bedenken waar ik welk bericht moet plaatsen. Ik heb dan ook besloten om geen gebruik meer te maken van dit blog als communicatiemiddel. Het gaat niet weg want er zit een aardig archief in waar ik dankbaar gebruik van kan maken en dus ook beschikbaar blijft voor anderen.
Met andere woorden, het stopt maar gaat gewoon verder op een andere 'plaats'.
Deze nieuwe plek is hier te vinden: http://aardrijkskunde.vakcommunity.nl/

Nieuwe plek.............
rest mij de bijdragers en bezoekers te bedanken en voor rest blijft veel het zelfde :-)

Geen opmerkingen: