zondag, december 17, 2006

Topograaf of geograaf?

Op feestjes en partijen krijg ik vaak te horen 'waar ligt deze plaats' of  'wat is de hoofdstad van...'. zodra ze weten dat je aardrijkskundedocent bent.
Herkenbaar?
Hoe scoren jullie dan?
Hoofdsteden plakken aan landen en v.v. lukt mij nog wel, maar als het aankomt op waar verschillende eilandgroepen in de Stille Oceaan dan liggen doe ik de naam van die oceaan nogal eens eer aan.
Ik werd weer met deze feiten geconfronteerd toen ik mij op de volgende site weer eens, geheel vrijwillig, aan een topografische poging waagde, waar ook nog eens de eer van je land op het spel staat.
Op
Geography Zone kun je meedoen aan een internationale topo- wedstrijd. Je geeft aan welk land je wilt vertegenwoordigen en krijgt vervolgens 10 vragen. Je moet op een kaart het gevraagde land aanklikken. En jawel van de tien had ik er vier die over die eilandjes gingen......
De eindscore viel mee.....als ik als inwoner van de VS had meegedaan was ik zelfs de ultime topscorer geweest.
Op de 'high
-score' lijst staat de VS, ondanks of dankzij heel veel spelers, op plaats 182 van de 192!
Nederland staat op plaats 70. Daar heb ik niets aan kunnen veranderen.
Ben in de eerste plaats natuurlijk geograaf en dus zoek ik het wel op!

Geen opmerkingen: