zaterdag, september 06, 2008

Wereldsonderwijs: verslag van een reis

Van een communitylid:
Het afgelopen schooljaar heb ik een wereldreis gemaakt en afwisselend scholen bezocht, gastlessen gegeven, projecten bezocht van ngo's, etc. Voor mijn leerlingen heb ik een website gemaakt met verslagen van de landen waar ik geweest ben. De tekst die ik heb geschreven is een combinatie van geografische informatie over het land en een impressie van het dagelijkse leven van scholieren in het desbetreffende land. Via de verslagen kan je doorklikken op een link met foto's (incl. omschrijving).
Wellicht is de site ook bruikbaar voor Aardrijkskunde collega's buiten mijn school. Met name Zuidoost-Aziƫ, Rusland en China kunnen interessant zijn als aanvulling op het reguliere aanbod van de leermethoden.

Jeroen Rijlaarsdam
Docent Aardrijkskunde Stedelijk Gymnasium Leiden

Geen opmerkingen: