maandag, januari 25, 2010

Geografie onder druk in Italië en Frankrijk

Zowel in Frankrijk als in Italië staat het schoolvak aardrijkskunde (in het geval van Frankrijk aardrijkskunde & geschiedenis) onder druk tijdens de huidige hervormingen. Van onze collega’s ontvingen we een oproep om een petitie te ondertekenen om onze zorg hierover te uiten. De petitie is te lezen en te ondertekenen op onderstaande websites:

http://nuke.luogoespazio.info/LinkClick.aspx?link=551&tabid=466

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEpuSnVqaTQzSFJYZllWYmxlZ25KRGc6MA

2 opmerkingen:

GEOgraaf zei

Herkenbaar probleem...Doen dus!

Ex-D66-stemmer zei

Bedankt voor de tip; meteen de petitie getekend. Alleen is er een probleem met de Franse link; ik krijg na verzending van het invulformulier een foutmelding.

Verder vertrouw ik de zaak in Nederland ook voor geen cent. Voor je het weet krimpen ze je vak inhoudelijk in, verminderen ze het aantal uren of schaffen ze het stapsgewijs af. Op korte termijn lekker goedkoop voor de belastingbetaler; dit soort uitholling krijg je dus in een land waarin goed onderwijs een lage prioriteit heeft. Ik heb mijn conclusies al getrokken en heb me aangesloten bij de SP.