Geo-informatie!
Eén van de vragen in het artikel luidt: 'Als geo-informatie het nieuwe centrale zenuwstelsel van de wereld vormt, zul je leerlingen er op jonge leeftijd kennis mee moeten laten maken. Op welke leeftijd zou dat moeten gebeuren? '
Kennismaken met wat?
In een eerder artikel noemde hij wat voorbeelden:
- waar zijn je kinderen wanneer ze de 10km op weg naar school aan het fietsen zijn (GPS)
- bejaarden die de weg kwijt kunnen raken opsporen (GPS)
- 112 bellers helpen met een TOM TOM op je mobiel
- rampenbestrijding: waar is iedereen?
- in ziekenhuizen apparatuur lokaliseren
- meten van de dikte van de ijskappen
- hoe snel bewegen de aardplaten? (tot op de mm nauwkeurig)
- combineren van satellietmetingen, geografische kaarten en gegevens uit de aardwetenschappen (aardmagnetisme)
- waterstanden rivier en zee nauwkeurig meten
- 3D kaarten, waar zijn je vrienden.....enz.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten