maandag, januari 31, 2011

Mysteries...meedoen?

Enthousiast over David Leat en Leren denken met Aardrijkskunde?
Ik ook!

Voor mijn onderzoek naar het werken met mysteries en de effecten daarvan op het leggen van geografische relaties, ontwerp ik een viertal nieuwe mysteries die ik uit wil (laten) proberen in lessen, om te kijken wat de meerwaarde van deze boeiende werkvorm is op het geografisch denken. Dit doe ik in samenwerking met onze prof.dr. Joop van der Schee. De bedoeling is om het te laten uitmonden in een artikel in Geografie, om zo bij te dragen aan de didactische verrijking van het aanleren van de geografische werkwijze 'leggen van relaties' en 'plaatsen in de geografische context'.

Het onderzoek richt zich op havo-4 en ik zoek scholen die tenminste twee parallelklassen havo-4 aardrijkskunde hebben. Doe je mee, dan ben je meteen in bezit van nieuwe mysteries over de eindexamenonderwerpen Wereld en Aarde.
Kar@calvijncollege.nl

Geen opmerkingen: